~Pengikut Jaijina~

Monday, December 6, 2010

kejadian di lif

kes 1

satu hari nak balik kampung..
sambil tunggu lif terbukak, dak echa main lari² anak..

TING <-------------lif berbunyi tanda akan terbuka bile² mase aje..
then dalam lif tu adelah sorang brader keje maint dept..
aku tengok kat tangan dia pegang meter paip, adelah dalam 5,6 ketui gitu..
kami laki bini dah masuk, tapi echa yg tadi terkinja² tetiba jadi malu² kucen siam..
dia takmo masuk lif plak dah..

tetiba brade tu sound dengan kuat..
tarik pi lah, adoiii..dahlah org bawak barang berat ni..
terkedu aku laki bini..
bo*oh, ci*a*e, ban*an*..

nak aje aku sound balik..
"woih, ko tak nampak ke kiteorg laki bini bawak barang lagi berat..b*d*h nak ma**os lah ko ni"

kes 2

time nak tunggu lif, nak balik..
adelah sekumpulan budak then sorang amoi seksi, gile babeng punye seksi..
TING <-------------lif berbunyi tanda akan terbuka bile² mase aje..
then amoi yg seksi tadi masuk dulu..bile dia dah tekan no 17, dia pon boleh buat tatau sambil tertelek² hembeg dia..
then dia expect aku yg masuk selepas dia nak tekan butang hold..bodoh kan, dia tak nmpk ke tangan aku kiri kanan bawak barang ni..dengan gigil² aku tekan jugak butang hold supaya budak tadi tu dapat masuk..sikit aje lagi, kalau lmbt memang budak tu takleh masuk lif..

dalam hati
"harap pakai aje seksi, tp otak letak kat bo**ot"



kes 3

nunggu lif, nak balik umah..
TING <-------------lif berbunyi tanda akan terbuka bile² mase aje..
aku masuk dulu, pasal aku sorang jek..
bile pintu lif separuh ank tutup, then tetiba ade sorang laki cina nak masuk..
aku yg gabra ni boleh pulak tekan butang close..nasib baik aku tersedar dari kesilapan..
ampooonn..nasib baik laki cine tu tak marah, peramah plak tu..

sampai sekarang sebenarnya aku masuh kompius mane satu butang close, mane satu butang open, serius..

aku masih tatau nak beza mane tutup, mane bukak, hahahaha..

14 yang comei lotte:

LYaFRINA said... [Reply]

mcm kisah hantu plok mu ni..
wka suspen jer...

rina.. kalo y anak panah :

< > ---> pintu lif bukak
> < ---> pintu lif tutup...

jelas x lagi??

ieda Qema said... [Reply]

ingtkan citer hantuuu td.... hahaha

mimie1678 said... [Reply]

hehehehe...
aku pun ada citer lif...
meh tgk sini... http://www.mimie1678.com/2010/12/huru-hara.html

hehehehe...

Dilla Ady said... [Reply]

kalu tanye dilla konpem..konpius jugak..hahah..

tak suke naik lif...rase macam kepala nk pecah..

Tutup Blog said... [Reply]

zura pun kengkadang konpius gak...
tapi control macho jer!!

Sricahaya said... [Reply]

paling tkut naik lif..kalau dah masuk rasa cam lambat jer pintu lif tu nak bukak or sampai

MamaYatie said... [Reply]

huhu..mcm2 kesah..saya tensi ngan lift kat opis..sensor takder..kecut perut nak masuk lift takut kena sepit

ieda said... [Reply]

yg kiri tu bukak
yg kanan tu tutup

anggap ja segitiga tu arrow...boleh imagine??

Zaidah said... [Reply]

memacam citer pasal lift....yangtakut klu terperangkap dalam lift....

belah kiri bukak n belah kanan tutup lif...

::Kak Sambal:: said... [Reply]

citer pasal lif, teringat kisah diri sendiri yang naik lif yang talinya putus tp kami tak tau...uwaaa...sangat2 ngeri...

AngahSayang2314 said... [Reply]

hahaha kak rina conpiussssssss yerrrrrrr la senang jerrrrrrrr.....

Suziey Ahmad said... [Reply]

haih mmg mcm2 hal klu naik lif ni..kadang hal yg menyakitkan hati..

Zue AnnaLeeya said... [Reply]

sbb tuh klu naik lif mmg tak duk kt tepi butang2 tuh... takut kena tekan2 plak... lagi satu, klu tgh gabra tuh mmg tak hengat dah nak tekan mana... main tekan jerk... hahaha...

Fieza said... [Reply]

Bukan Rina jer. Fiza pun kadang2 confius hu..hu..