~Pengikut Jaijina~

Tuesday, August 24, 2010

kurang hajar lah

dasar brengset lah orang² indon ni..marah tau aku macam ni..


yang kau sesebok nak sweeping rakyat malaysia tu ape kejadahnye..aku ni kalau boleh nak sweping org² indon ni dari malaysia..dahlah datang malaysia merompaklah, mencuri lah, merogol satu hal plak..




JAKARTA: Kedutaan Besar Malaysia ke Indonesia di sini dilempar najis manusia oleh penunjuk perasaan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) pada satu demonstrasi, petang semalam.


Seorang daripada 37 penunjuk perasaan itu melemparkan najis ke dalam perkarangan kedutaan melepasi pintu pagar hadapan dan di atas kepala barisan Indonesia yang mengawal ketat di hadapan bangunan itu.

Mereka juga melepaskan najis ke atas bendera Malaysia yang dipijak di atas jalan tempat mereka berkumpul.

Kumpulan itu membawa lima bungkusan najis diletakkan dalam kertas bungkusan makanan, plastik serta kotak polisterin sebagai ‘hadiah’ untuk Duta Besar Malaysia ke Indonesia kerana Malaysia selama ini memberi ‘najis’ lebih kotor kepada Indonesia.

Tiba-tiba, seorang daripada mereka melempar bungkusan najis ke dalam pagar kedutaan dan najis dilepaskan atas bendera Malaysia yang dipijak mereka.

Demonstrasi itu menandakan kemarahan mereka terhadap Malaysia yang didakwa merendahkan maruah Indonesia dalam insiden di perairan Bintan, 13 Ogos lalu apabila polis Malaysia menahan tiga pegawai penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan Indonesia. 



Ia juga untuk menyatakan kekecewaan terhadap kepemimpinan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono, yang didakwa lemah menghadapi Malaysia.

Berikutan kejadian lempar najis itu, polis Indonesia menangkap tiga pelaku.



Demonstrasi berlangsung sejam.

Wakil kumpulan kemudian memberitahu wartawan bahawa mereka memberi kata dua kepada polis Indonesia, iaitu lepaskan rakan mereka daripada tahanan atau mereka akan melakukan operasi usir rakyat Malaysia petang ini.

Operasi dikenali sebagai ‘Sweeping Rakyat Malaysia’ itu dirancang dilakukan di hadapan bangunan kumpulan itu di Jalan Diponegoro, Menteng, di sini. 



dasar bajingan looo..


sumber harian metro

18 yang comei lotte:

Sricahaya said... [Reply]

tu la tu..dia tak tahu yg org2 dia ramai kat sini..kat klang ngan kl (kg baru) dah jadi cam tempat dorang dah..

alyyani said... [Reply]

haish attitude diorg ni kadang mmg takleh diterima. bukan la kita nak perlekehkan diorg tp diorg sendiri nak mintak diperlekehkan.

rina, bajingan tu ape?

cheqna said... [Reply]

kalaula cheqna ada kuasa..cheqna halau je semua rakyat indon yang ada kat malaysia ni
dasar tak kenang diuntung
wah emo la puleekkkk

Fieza said... [Reply]

teruk tul la kan..malaysia dah banayk tolong rakyat dia tak sedar ker hape kan

kmieja said... [Reply]

die org tak der kerja....saja jerk cari pasal...

mamalieyna said... [Reply]

aduhai..tak kenangkah jasa malaysia yg beri peluang besar utk rakyatnya! haiish..kalau lah malaysia ambil lngkh yg sama usir rakyat dia..sure aman n lengang malaysia ni kan..

LYaFRINA said... [Reply]

gilooooooooooo.. betuiiii..
xsdr, byk tumpang sng d m'sia.. rina... i hate people from indon... (kcuali... irma)...

dia sgt2 jahat.. dtg malaysia memusnahkan kehidupan seseorg.. memusnahkan sgala impian & cita2 sesorg..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

sricahaya> itulah pasal..dlu time dok kajang, kalu hari minggu, dorang sesaje kat town tu..dah rase macam dok indin plak..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

alyyani> erm, betul tu..dorang sendiri yg rendahkan martabat sendiri..datang negara org buat macam² hal..

bajingan tu kalau bahse indon, gangster..ni pengaruh sinetron indon ler ni, hehe..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

cheqna> ish..hakak ni kalau ade kuase tembak, dah lame akak kasi tembak kepala sorang²..mmg emo kalau dah kurang ajar sangat..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

fieza> betul kan, kita kasi tumpang dak indon dok sini ni pon dah kire cukup baik..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

kak mieja> mmg nak cari pasal org² indon ni kak, gewram ni..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

mamalieyna> kak kalau mesia halau semua indon² ni dah tentu² KLCC macam besh aje hari minggu..tadelah semak mate memandang..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

lya> aku pon tak sukelah org² indon ni, kurang hajar..irma sape plop?!

wah, macam ditujukan kat sape² aje ni..

~aSHa~ said... [Reply]

dah la mereka cari makan kat sini..dasat la mereka ni..mmg tak leh bagi muka...

melur said... [Reply]

Salam rina jelita,
alhamdulillah,boleh komen setelah banyak kali gagal...hehe
Komen pertama di sini, sangat berani dengan entry ini wahai rina jelita...betul-betul jelitawan ...akak suka.

MamaYatie said... [Reply]

biadap la tu kan...hangin jer rasa..rasanya rakyat depa lagi ramai bersepah & merempat kat malaysia..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said... [Reply]

mmg kuajaq dorang ni..
si***n .