~Pengikut Jaijina~

Monday, August 23, 2010

kek batik boleh lerrr..

wah, masih tak serik² lagi kan..setelah masakan di keji oleh lakik sendiri..tp takpe, ade aku kesah (finjam ayat azwan ali dalam melodi semalam..mongok kesian betullah die tu)..

aku dah lame teringin nak buat kek batik..selalu kalau aku buat, aku buat yg gune milo tu..pas belek² resepi si makcik rehan tu, aku nak buat hak jenis lain plak..

the relsut is :-

boleh lerrrr..yang adoooo..




well, dah lame sebenonye aku buat, hari khamis tu hari..pas balik keje berdesup pi mini market lai lai, cari bahan²..pas tu berdesup pi param plak..seblom buke, gigih aku membuatnye..sambil masak sambil² belek resepi, boleh macam tu?

malam tu kebetulan kawan lakik aku datang..berani² aku pi hidangkan..tapi 2,3 ketui ajelah sbb tak sanggup nak terima tohmahan, wahahaha..

note : tetiba plak aku teringat kek batik ni dalam fridge, ahaks..

23 yang comei lotte:

idah @mama izzya said... [Reply]

rajinnyer dier
sya pun dah lama x bt kek batik..
malas bercampur2 kih..kih

Fieza79 said... [Reply]

dh jadik la tu kalo tak mana berani hidang owg wehh..hehee

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

idah> hehe, ni mari angin rajin buatler..kalau malas, mmg malas sungguh..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

fieza79> hehehe, rupe aje macam jadi, rese hampeh, hikhik..

Ain said... [Reply]

akak tak pernah wat kek ni...

terliur jer tengok tau....

huhu...

mamalieyna said... [Reply]

wooo cayalah//ghajinnye! leh buat tuk raya gk nnti ni..akak je kurang rajin bab2 buat kek ni..huhu..

Fieza said... [Reply]

Fiza kalau buat selalu manis..yang resepi ni manis tak Rina. Samala kita..kalu masak benda baru tue msti sambil2 masak sambil tengok resepi..hi..hi..tak pro katakan..

Zaidah said... [Reply]

biasa akak buat guna milo...abis tu rina guna ape yerk...guna koko ker...

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

ain> senang aje buat ni kak..yg senang² rina boleh le buat, akalu yg berliku² tu malas gak nak buat hehehe..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

mamalieyna> time ghajin aje ni kak..akak lak ghajin buat baju, hehehe..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

fieza> rina buat ni terkurang manis le..nnti nak try buat lagi, kene boh gule bnyak skit..

hikhik, kite mmg tak pro mane pon bab² masak ni..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

zaidah> kak, rina pakai van haouten punye serbuk koko..yg ni lembut sikit rasanya dari guna milo..

LYaFRINA said... [Reply]

mcm best j.. guna biskut marry k???

Naimatul Hafizah Nor Rodin said... [Reply]

kek batik sgt2 sedap...akak pun suka, cuma hubby akak tak berapa suka. nape tah. sedap tgk gambo tu...tinginnye

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

lafrina> a`ah, sekut mery..cube jgn tak cube, ekekeke..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

Naimatul Hafizah Nor Rodin> hubby rina pn tak brape suke..manis agaknye, tu yg dia tak suke sgt..

dalam gamba nmpk tingin, bile dah makan tak hingin ekeke..

zue @ annaleeya said... [Reply]

xpelah rina... mule2 blajo mmg gitu kan??? yg penting rina brani cube... akak tgk ok jer kek batik tuh... nmpak sedap...

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

zue @ annaleeya> hikhik, tulah baru ni nak cuba² masak..nmpk okeh ke kak? maceh lah ye, ahaks..

A.I said... [Reply]

feberet along ni. tetiap hari time buka kene ada. mahal gilak sepotong $2! hohoho

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

a.i> uik, gile mahal sepotong 2 hengget..kalau gitu nak jual kat param le, hahaha..

Jijahh @ f.k said... [Reply]

ahaaa .. oven yerr ... hehehe leh laaa buat beskot raya tahun ni

marinahunny said... [Reply]

senang je buat kek batik ni. lama2 nanti teror la..

hehhe terima kasih singgah blog saya..

alyyani said... [Reply]

lawak la baca entry ni. hehehe.. tu jadi je. rasa mmg akan mcm tu cmne2 pun kan? dah bole dapat A ni :)