~Pengikut Jaijina~

Monday, August 16, 2010

kami tak sihat

kami sekeluarga tak sihat..

hubby :
- dari sabtu dia dah demam, sampai gigil² badan nya..tak leh bangun..pagi bazaar pon dia main order aje..dia ngan echa dok tunggu dalam kete..
- balik dari bazaar dia tido sementara nak tunggu berbuka..pas buke makan skit aje, sambung tido balik..
- temp sangat tinggi, 40++..malam tak gi teraweh..
- ahad pon demam jugak, bnyk mase dia tido..pegi bazaar pon main order aje..tpi order tak beragak, nasi ayam + roti john +  kebab + air kelapa..sudahnye hanya di pandang sepi sajork..
- pastu pegi kenek..dapat MC untuk hari ini (senin)
- hari ni demam tak kebah² lagi..

aku :
- semalam auntie rosie mari (patut dah rase sakit² pinggang)
- semalam dah rase selsema..pastu tido malam block nose (aku benci time tido kene block nose)
- pagi ni rase sakit pinggang yg amat..pagi² celik aje mate aku dah tetonggeng² wat keje umah sorang²..dgn hadap kerenah si echa lagi..kejap² nak susu, kejap² kang dia ngamuk²  = macam nak pitam dah
- nak berangkut echa pegi taska satu hal lagi..aku terpaksa bawak semua barang sorang² = rase nak pitam lagi
- sampai opis dah lmbt 15minit..keje bnyak tpi aku MALAS nak buat..

echa :
- selsema + batuk ade lagi..malam tak lene tidur sangat
- sangat²lah buat perangai..time² takde org nak jage dia time tulah dia maca² peel kekdahnya..

note : penat tauuuuuu..huwaaaaaaaaaa..



20 yang comei lotte:

cheqna said... [Reply]

hope get well soon =)
kena banyak berehat la

Zaidah said... [Reply]

BANYAKKAN REHAT...SEMOGA CEPAT SEMBUH....

idah @mama izzya said... [Reply]

oo x sihat...
xpe dok kat opis goyang betis dah la yek..hehhhe

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

cheqna> mekaceh cheqna..kat opis arini mmg nak rehat je, hehehe..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

zaidah> thanks..kat opis aje boleh rehat² ni..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

idah> hehehe..ni mmg tgh goyang betis le ni..keje ade tp malas nak buat..

LYaFRINA said... [Reply]

rina..kalo mu x sihat ambik mc je la.. rehat sikit.. kang jd lain plok.. harap2 semuanya cpt sembuh yer.. kbtulan dlm bln pose.. lg la x rok kan..

take care laling...

zue @ annaleeya said... [Reply]

olooo ciannya... satu family x sihat tuh... skrg mmg musim demam.. smoga cpat sembuh yer..!!

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

lya> aku ok lagi ni..kang kalau aku tak sihat mmg aku nak mc aje..malas aku nak ngadap keje ni..

maceh ye laling ^_^

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

zue@annaleeya> tulah, satu family dah tak sihat ni, kesian kan, hukhuk..

Rizziela said... [Reply]

Memang musimkan? Harap cepat sembuh yer....si kecik tu terutamanya...sedih kan tengok anak tak sihat

mamalieyna said... [Reply]

dpt merasai kepenatan tu...hope cepat la sihat echa n hubby..sian rina ye..huhu..

dugaan di bulan puasa, kena lebih bersabar...hukhuk..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

rizziela> tulah, bialah kite yg sakit takpe jgn anak²..tak sanggup nak tengoknye..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

mamalieyna> hehe, thanks ye kak..

mmg dugaan betul bulan puase ni..

kmieja said... [Reply]

rina, take care...minum air msk byk:)

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

kak mieja> thanks akak..bulan pose ni mmg tak sentuh langsung air masak..

alyyani said... [Reply]

alamak rina, sekeluarga demam ke? ish, sabajela. dala demam, echa lak batuk selsema lg la menguji kan? sekarang macam mana? dah sihat ke semua?

A.I said... [Reply]

Siannye kowang...tp mmg musim x sihat la skang ni. tinggi tpl demam laki kau tu. bg mkn ubat ikot time tau. kau tu pon sama..take care k..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

alyyani> tulah, mmg mnguji betul puase kali ni..pas echa, abah dia lak kene demam..

hubby still demam, lom kebah2 lagi..demam sebab tonsil dah merebaka dalam tekak dia..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

Ai> okeh, thanks ye kak ai..laki den ni mmg senang nak makan ubat, tak yah di suruh²..