~Pengikut Jaijina~

Wednesday, October 13, 2010

payung emas buat kak dah

nak buat macam mane, cbok punye pasal terpaksa potpone cite wiken kitaorg..

last wiken kami ke jitra untuk attend wedding invitation..tp yg beshyne, wedding ceremony tu buat kat restoran, gempak gak ler..

restoran bendang di kelubi
orang² jitra, hangpa kenai ka ini restoran?

sebenarnya, ini majlis ex-boss aku yang punye..boss mase aku keje kajang dulu, pak wan (name glamer)..
well korang tau, ini perkahwinan kali ke-2 pak wan..isteri yg pertama merelakan, perghh kagum aku ngan kak dah ni, mmg sah² dapat payung emas..tapi masa aku kat majlis tu, aku tak nmpk pulak kelibat kak dah & anak²..nak aje aku tnye pakwan, tp takut tak pasal² makan penampo aku ngan pantin pompuan kang..

beselah, budak ni makim membuas..aku kaci can bapak dia makan kenyang²..sementara bapak dia makan, mai lah kita posing² dulu ye nak..mak hang ni nak interpram dalam blog picisan dia..


dah kenyang kan bang, turn ai pulak nak pulun..u pegang ini budak ye..


gambarajah seperti di atas bukanlah pakwan yang aku maksudkan..
pengantin pompuan ini adalah adik kepada isteri baru pakwan..eh, paham tak?! kirenya satu majlis, meraikan 2 pasang mempelai..gitu..

tapi di sini tiada gambarajah pakwan dan isteri baru yg memakai baju sedondon berwarna hijau lumut..kerana, kitaorg sampai pon dekat² kul 3..jadi pengantin nak balik rumah, solat dulu..ni si shammuri punye onarlah, kemain lama nunggu ko kat tol jitra tau..

dalam kul 4.30 gitu, kitaorg gerak..si shammuri ajak pegi rumah dia plak..lepak² sampai kul 6, kitaorg gerak balik ke BM plak..sempat maghrib dekat r&r gurun..sepanjang perjalan balik ni kami somi isteri dok pk, macam² yg dok ligat dalam kapla..soklan demi soklan..ape pon itu dah jodoh pakwan dan ketentuan buat kak dah..aku mmg respect kak dah..dia mmg dah dijanjikan payung emas..

kalau korang, relakah ini berlaku kepada korang? honestly kalau terjadi pada aku, aku tidak sekuat kak dah..

note : kajadian ala² horror mase benti kat r&r gurun..

9 yang comei lotte:

LYaFRINA said... [Reply]

WOWWW.. KIRANYA GRANDLA WEDDING DIA ORG NI.. TP KAN AKU JUST NAPOK SIPIH2 J KEPALA PGANTIN TU.. MU TLEIH AMIK PIC NAMA RESTOREN TU PLOK..HIHIHII

MANANYA PIC PGANTIN.. AKU TERUJA NK TGK NI

Ain said... [Reply]

takde perempuan yang sanggup berkongsi kasih akak rasa, tapi takdir tuhan tak siapa boleh halang...

jalan terbaik, terpaksa la terima dengan hati terbuka dan redha...

kalau agak2 suami tak boleh berlaku adil, berpisah mungkin jalan terbaik...

Sricahaya said... [Reply]

sy tak sekuat kak dah ni..
saya rasa kak dah ni rela dalam terpaksa kot..manada isteri snggup nk kongsi suami..mgkin dari luaran kita nmpk dia ok..dalam hati hanya dia yg tahu..

MamaYatie said... [Reply]

insyaallah..sama2 kita doakan kak dah tur yer..

Fieza79 said... [Reply]

owhh tidak... tkda sape yg sanggup kongsi2..hatta harta benda pon ini kan pulak somi tercinta..! tp tabik buat si isteri pertama yg redha kan tu...

kmieja said... [Reply]

ohhhh rina....aku tak rela.....hikhikhikhik....

Sabihah said... [Reply]

wah...jarang dengar org buat majlis untuk perkahwinan ke 2 ni..kalo ada pun, org yang dah cerai yang pertama dan nak yang ke dua..yang tu biasa tgk org buat..hehe...

tak berani nak komen, doakan je untuk diorg..smoga pakwan mampu bahagiakan isteri2 nya... ^_^

cheqna said... [Reply]

salam
itu yang kita nampak dari luar..
dalam kita dok tahu kang??
harap2 kak dah tu akan kuat la menempuh kehidupan setelah berkongsi suami ni..

Intan Inn said... [Reply]

WAHHH SANGATLAH KUAT DAN SANGGUPBERKORBAN DEMI ORG TERSAYANG..MAY B ADAHIKMAH SEBALIKNYA..SEMOGA KAK DAH TUE BERSABAR DAN TERUS MENDAPAT LEBERKATAAN ATAS PENGORBANANYA