~Pengikut Jaijina~

Monday, October 4, 2010

gulai versi mak mertua ku

idah, here i come, ahaks..

okeh², arini agak kelewatan keudara bukan..aku agak sibok dgn tugas² di SLC (singkatan name comp bos aku) , eceh..iyolah, keje yg pending minggu lepas, padan muke ko pompuan..pasni ade sape² tak yg nak pending keje? sila angkat kaki..

my weekend as usual, lepak² kat umah ngan laki dan anak..sambil² tu masaklah adalah aktibiti sampingan, ahaks..macamlah aku ni tau masak..korang jgn terpedaya ye, aku ni kangsung tak tau masak..tp berani² nak publish dalam belog..

minggu ni aku acu terai test buat nasik minyak, nasi minyak versi mak mertua aku, ahaks..bab masak nasi tu macam biasalah, tumis bawang² + 4beradik tu..tp kat sini nak share bab gulai tu..

rempah masak & rempah gulai cap bunga ros..

nilah bahan² rahsia la sangat yg mak mertua aku guna..kire macam dadah, kalau makan jadi sedap tak hengat..dalam gulai tu, mak mertua aku campur ke-2 rempah ni..tu yg bile kene, nyadonye tak hengat..

kalau tak silap, belah tengganu aje kot ade rempah ni..sbb yg buat pon org tengganu..tataulah kalau belah² korang ade ke kan..

tapi hasil nasi minyak aku bentat, ahahaha..tu pasal malas nak tempek gambo..pasal laki aku yg buatnye, lalalala..

8 yang comei lotte:

cik dah ganu kiter said... [Reply]

yuuhuu..
oo rempah gulai..mmg byk pun sini tp pernah terjupe kat carrefour subang jaya..ada jual..lenign dok ahu ar ada dok lg..

bakpe ns myk bentat..krg air ko?

r|nA @ ja|j|na said... [Reply]

owh, ade ye kat belah luar..igtkan belah ganu je ade, heheh..

dop tau le, cik abe yg wat tek, rasenye kurang air, hehehe..dia buat ikut dan aje..gaye je lebih, hehehe..

Fieza79 said... [Reply]

sedap ke rina rempah tu..?? sll wat gulai guna baba's ja dak pon alagappa's...pon sedap jgk..hehee

mamashikin said... [Reply]

boleh cuba guna rempah ni nih, tp tgu balik ganu dulu ler kena beli bnyak2..kt klate takdok rasanyer..

Intan Inn said... [Reply]

wahh sedap tue ada rempah gulai...terliur dah nie..huhuhu

LYaFRINA said... [Reply]

rempoh cap bunga ros ni mmg femes n gulai jd sedattt.. kt trg mmg byk guna rmpah ni.

Ain said... [Reply]

rasanya setiap rumah kat ganu mesti ada rempah gulai ni...

kak ain kalu bab gulai failed jugok, tapi gulai ikan ok la....

MamaYatie said... [Reply]

pakai rempah ni jugak? wah bangganya aii...produk kg aii tur...tp rempah ni mmg dah femes..selalunya kalo balik ganu saya angkut berpaket2 wat stok..hihi