~Pengikut Jaijina~

Friday, October 15, 2010

misteri nusantara

pernah tak korang alamai benda² mistik? pasal dah rase macam takde bahan nak post dalam blog, marilah kate aku nak share pengalaman mistik aku..prasan ala² misteri nusantara pulakk..


seingat aku kejadian mistik ni berlaku masa aku baru² abih study..
time tu rumah aku kat kampung tgh renovate..then suatu petang yang nyaman, mak aku & the geng buatlah mosyarat pagar bersama jiran tetangga beliau..tgh² bermosyarat tu masuklah bab mistik ni..aku kalau bab² buat mesyorat ni suke, suke dok pasang tinge beso²..

seingat akulah dalam mesyorat itu adalah :-

cik zah : eh, kak milah (emak aku) nak tau tak, org taman pisang (contoh) selalu kene kacau?
emak aku : eh zah, kene kacau ngan sape pulak?
cik zah : kak milah tau tak si dot dot andam tu kan ade membela, agaknye dia tak kasi makan, benda tu kacaulah org agaknye..
emak aku : (muke terkejut) eh eh, kene kacau macam mane pulak tu zah?
cik zah : org² kat taman pisang tu selalu dngr org bagi salam..sampai 2-3 pagi pon ade yg dgr..

setakat tu je yg aku sempat dengo..dah rase lain macam pulak, terus aku buat² nak bancuh air untuk adik² aku..selalu akulah pemalas lipan kalau nak buat air minum petang..

pasal belah siangnye aku dah pulun tido, malamnye mulelah mate ni terkebil² tanak tido..biasalah, kalau time cuti tu takde keje lain, makan tido kasi beso badan..aku layan movie sampai kul 2am kalau tak silap..tetibe aku rasa sunyi semacam aje..selang beberapa saat aku dgr seorang wanita bagi salam..ape kah kejadahnye nak bagi salam pagi² buto macam ni? zassssss, terus aku tingatkan pasal mesyorat pagar mak aku & the geng ptg tadi..sepantas kilat aku terus off tv tanpe mengoffkan suis terus terjah atas katil mak aku..nasib baik mase tu ayah aku kat offshore..

then pagi esoknye barulah aku cerita kejadian mistik tu pada mak aku..lantas dari kejadian tersebut aku dah takmo tido siang lagi, takut nnti malam payah nak tido..seminggu jugaklah aku trauma dan seminggu jugaklah aku dok menyelit tido ngan mak aku..maklumlah, aki ni takde adik badik pompuan..

usah biarkan malam korang di datangi wanita bagi salam, hehehe..

note : aku bukan berani sgt pon..karang malam aku jugak tak boleh tido, asbestos..
note 2 : kalau mak andam ni mmg kene bela ye? pasal aku dgor kalau time dia nak solekan org hanya dia dan org yg disolek aje boleh tgok..org lain tak boleh tgok..


5 yang comei lotte:

Sricahaya said... [Reply]

mak andam dulu mgkin la kot ada bela..
mak andam skg rasanya tak de..sbb ramai yg amik course andaman ni..takpun belajar sendiri..

LYaFRINA said... [Reply]

jgn xtau zaman leni pon masih ada.. ada kes thn ni, n jd kes pak polisi gak.. xleh la citer sini.. tkut aku.. aku tau pon sbb aku kn penghuni ttp kt spital... eee seram... mcm2 kes aku dgr, nmpk n alami jd pghuni spital ni...

kmieja said... [Reply]

rina,

eiii serammm
bkn ker itu salam org dah meninggal? mcm makcik akak br2 nie dgr arwah nenek bg salam...

belakang rumah akak byk pokok pisang...adakah ada hantu? hehehheh

A.H.A.D said... [Reply]

eh my mak andam dlu pun gitu la. Dia xbg sesape tgk selagi xsiap..tp tgk gaya mcm xmembela pun..rasanye pantang dorgla..dorg ada baca2 gak..

Kt kg aku ni pun ada yg membela.muka dia xnmpk tua wpun dh 60lbh..n xpnh skt pening..dia bela hantu cantik n hantu hodoh. Dia sndiri lak tu yg cite haha

Intan Inn said... [Reply]

erm may b mak andam yg dulu2 ko..skrg tak tahulah lg pun dah ramai mak anadam lelaki..ehehhehe..pak andamlah tu