~Pengikut Jaijina~

Wednesday, October 27, 2010

macam takde lain tempat nak lending

saje nak mengimbau kenangan..
aku korek² dari n3 dolu², zaman memula aku terjun dalam dunia berblog..ate, dah takde idea bernas gamaknye fomfuan ini..

skang ni musim chalie kembali mengganas..kalau korang yg dok dengan kawasan bendang korang taulah ape menatang chalie nih..bak kate org, kecik² cili padi..memang halus jek menatang nih, tapi dia punye bisa, perghhh..mmg terkesan kalau kene..

gigih aku search google..ginilah rope menatang tu..paling tak menahan pesal name dia glame bebeno, kalah name aku tau..chalie, tak hagak²..bohlah name sesungut ke kan..

kalau dah musim dia, baeklah berhati²..tiap² malam gigih laki aku seperay seko² nak kasi inilillah..

hah, macam takde tempat lain ajelah ko nak lending..tang muke aku jugak kau pi parking kan..mmg esbestos betol..
mase ni aku pretnen kan echa 4 bulan..

ni muke aku terkena bisa dia..kalau terkena, memula ko akan rasa gatal²..then pastu naik pulak merah²..esoknye pulak merah² tadik akan bertukar macam kau melecur..kalau kau nak tau kau kene cahlie atau tak, kau tengok pada kesan melecur tu..kalau tanda tu garis lurus aje, sahlah ko dah kene..

skang ni echa pulak jadi mangsa, kesian budak tecik tu..abih merah² tang leher dia..

note : jgnlah ade yg finsan nengok gambarajah di atas yek..agak horror di situ bukan..

16 yang comei lotte:

Farhieyatul said... [Reply]

Salam,ciannyer...kwn sy br nih ada kn gak dgn menatang nih...tp kat pipi n xnmpk sbb lindung dgn tudung...pas 2 kat bdn dia bnykkk...sib baik xpenah kn lg,minta simpang...

Fieza79 said... [Reply]

wehh takut nya nengok kesan kena menatang tu...mintak2 la dijauhkan...huhu

cik dah ganu kiter said... [Reply]

saya tau..saya tau..
kan dulu dok area situ gok..tp sthn stgh dok situ alhamdulillah chalie dok mari dekat..

AzianKhalil said... [Reply]

memang namanyer chalie ke?

MamaYatie said... [Reply]

aper benda tu rina? tak biasa tngk la pulak..ngeri la jugak kesannya yer!

me suya said... [Reply]

sama macam suya la.. baru mgu lepas kot kena chalie.. ade buat entry pasal tuu

Atia Adina said... [Reply]

eh....napa tak perasan plak si chalie ni....

mamaarifakeemaisy said... [Reply]

glamer nye nama menatang ni..hehe..camno leh tak perasan eh..padahal kg ada sawah bendang ni..hehe..nama lain kot..tp ngeri gak eh kalau kena..weeii..takmo!

Sricahaya said... [Reply]

binatang apa tu yer..cam cengkerik ker?
dia gigit ke or dia hinggap je terus gatal???

Miera Hassan said... [Reply]

kat uitm pnang pun banyak kak..kitorg salu kene..gatal nyer..perghhh..

hanieycahaya said... [Reply]

haah...taw xpew...bab2 charlie nih mmg mnyampah tahap gaban..x sukeee!!...hanie pnah kne kat kelopak mate..skit sgt2...

Unknown said... [Reply]

binatang ni cam berbisa gak kan.. ish.. sian kalau kena kat budak2!

firahadifa said... [Reply]

i pon selalu kena masa time zaman matrix dulu,... tak besh tul bile kena tue.. menyumpah2..

Golden Rose said... [Reply]

belum penah ade xperience xp seriau gak bile kwn2 bercita pasal menatang ni dulu..

Ain said... [Reply]

gerun pulak nengok kesan kat muka rina tu....

dashsyat jugak penengan charlie ni erk....

huhu...

~aSHa~ said... [Reply]

wah 1st time dgr nama binatang ni..menganas jugak ye bisa dia..