~Pengikut Jaijina~

Thursday, October 7, 2010

kau buat aku marah tau



ni kejadian semalam..kejadian yg buat aku hangin satu badan..mmg aku takan pegi dah kedai ko lagi, hak tui!! kan aku dah marah tu

selepas balik keje semalam, aku ajak laki aku singgah kedai baju..sebab aku ade hantar 1 pasang baju untuk buat baju kurung dan 4 elai baju kurung untuk di auter..aku dah anta since hari rabu lepas..so, dah seminggu dah baju aku tu tersadai kat kedai..

aku : kak, saya nak tnye,baju saya dah siap ke belom?

dia : baju yg mane ye?

aku : saya hantar sepasang kain nak buat baju kurung dengan baju kurung untuk kecikkan..

dia : kejap ye (masuk bilik nak amik baju aku..dalam hati berbunga riang sebab baju aku dah siap)

dia : sorry ye, baju ni tak buat lagi lah..

aku : ape? 

dia : sebab mase adik hantar tu yg amik order budak baru..lagipon kite tak amik dah repair² baju ni (wth, dalam hati aku punye carut)..tp kalau baju kurung ni nak amik bulan depan baru boleh, kalau nak amik cepat² mmg tak dan lah..lagipon adik kasi contoh baju blouse kan, kite tak boleh buatlah..

aku : kalau tak boleh buat, saya boleh kasi baju kurung kak (tone sore aku dah tinggi sikit)..abes tu skang ni camne?

dia : kalau nak buat baju kurung adik boleh hntr contoh lain atau kita amik ukuran (ah, takkose akulah..laki aku dok tunggu dalam kete..nanti tak pasal² aku plak kene makian dari dia)

aku : takpelah kak, saya tak jadi tempahlah..sao saya nak balik duit saya..saya dah bayo rm10 haritu..

terus aku belah..mmg tak koser aku nak tempah baju kat kau lagi..dah la sepasang baju kurung biasa ko cantas sampai rm40 ringgi, wth lah..

yg aku paling marah tu, kenapa ko tak tepon aku bgtau..padahal jumaat lepas tu aku dah tepon, kalau kate ko tak boleh buat, kau teponlah aku..takdelah aku nak naik hangin satu badan..macam ni ke nak bisnes hoi..

8 yang comei lotte:

[-suziey-] said... [Reply]

la mengongnya..haih..berlambak lagi tailor kt kl ni..skang bkn peak season..tempah je tempat lain..

[-suziey-] said... [Reply]

la mengongnya..haih..berlambak lagi tailor kt kl ni..skang bkn peak season..tempah je tempat lain..

idah @mama izzya said... [Reply]

saya pun hangin kalu camtu
moral of the story bljr menjahit& beli mesin jahit

idah pun wase2 nak beli mesin gak ni..hangin punyer pasal

serik dgn tkg jahit

Fieza said... [Reply]

Sebab tue la skang ni fiza malas nak upah tailor Rina. Baju fiza semua custom made jer..Mahal kan sampai 40 hinggit

Nad @ MamaZakwan said... [Reply]

umang ai..nak dibuat pekasam ke kain2 nye tu? bgtau la awal2 bleh gak tempah kt tmpt lain..ni x, tak pasal2 je..hemm,nak meniaga tp tak jaga ati customer, huhu!

Zaidah said... [Reply]

klu zai pun memang hangin satu badan...orang nak bisnes..dia pun nak bisnes tapi bisnes tak betul2....

Sricahaya said... [Reply]

rina, cari je tmpat lain..
nyusahkan org je..

cha said... [Reply]

tempah kat kampung juga yang murah, baru rm25. kat KL ni beli baju dah siap aje...