~Pengikut Jaijina~

Thursday, October 7, 2010

echa memetik bunga

betulah org cakap, kalau ade anak kecik yg tgh buas nak membesar ni, jgnkan rumah nak berhias, rumah kau nak nmpk kemas pon payah..karang aku ngemas, sepah balik..dari dok bazir kedrat nih, baik takyah kemas, boleh buat keje lain dulu..

ni barulah anak sorang, kang dah 4-5 org anak, camnolah kekdahnye?

ni aktibiti si cilik kat rumah beliau..beliau suke sangat memetik bunge di taman mak beliau..sampaikan mak beliau dah tak kose nak terjerit²..

see, beliau tgh gigih memetik bunge pelesu emak beliau..

mase ni aku panggil beliau, sikit pon tanak noleh kamera..tp tgn tu sikit demi sedikit menarik bunge pelesu itu..kengkonon baut² tengok tb lah tu, padahal tgn dok buat keje salah laku..

nilah muke beliau yg innocent itu.. kalau selalu beliaulah yg akan berebot kamera bughok tu dengan emak beliau..

bile bunge dipetik org..

maklomlah, nak pakai wall paper mmg kim salam le..selagi dok menyewa tingkat 6 ni kan..nasib baiklah sticker tu murah echa oi..tu pasal mak kamu ni tak kose nak bebel²..kalau mak kamu bebel pon bukanye kamu paham pon..

note : bapak beliau adelah org yang menyokong salah laku beliau, sebab bapak beliau sangatlah rimas melihatkan sticker itu..


15 yang comei lotte:

[-suziey-] said... [Reply]

hahhahahaha..sabo je la..siap dpt sokongan si ayah lagi..ekekk:P
besela tu..mmg btl..budak tara nk membesar mmg xleh nk berhias:p

Fieza79 said... [Reply]

hahaa...abis dah munge comey2 tu...aduhh tak bebel ok la tu..kalo fieza mak aii smpai ptg pon tk abis bebel lg..hehee bunga dh dipetik org..!

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

hehe, tulah pasal..

kat rumah kite mmg takdelah nak hias mane pon..yg sempoi jek..agaknye rumah awak gini gak ke?

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

fieza79>

kuat bebel jugak ye puan fieza ni, hehehe..kalau anak kecik ni mmg takde makne nak bebel, dia tak paham pon..kang kalau marah, die sengih² polak..

idah @mama izzya said... [Reply]

kui..kui..
cantek tul anak dara tu punyer keje kan..siap di backing oleh bapak lg..good..good teruskan usaha anda..mak anda takkan jadi tarzannyer..

~aSHa~ said... [Reply]

memetik munge di taman larangan ye nak..

Mama Hanim said... [Reply]

bagus tu.. amalkan slalu..hehe..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

idah>

haha, pasal murah..acu kalau mahal, mmg mak dia bertukar jadi gorilla le jawabnye, hahaha..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

asha>

hahaha, tau takpe..memetik bunga di taman larangan di taman pelesu emak beliau..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

mama hanim>

kalau murah boleh amalkan selalu..kalau mahal takleh le, kuikui..

Zaidah said... [Reply]

habis bunga yang comel lote kena petik...gondol dah taman ibu...

Fieza said... [Reply]

ha..ha..biasa la budak sebaya echa macm tue la Rina. Nanti kalau dia cerdik sikit dia tak buat dah. Macam syakil skang ni tengah berjinak2 kat dinding tapi fiza cuba marah dari awal so far ok la dia dengar gak cakap

Sricahaya said... [Reply]

kat rumah kita dah selamat dah..
tampal stiker ikan nemo tu..hbs dah, bertahan dua bln jerk, lepas tu hlg dah semua ikan tu..hehe

cha said... [Reply]

sangat la comel aktibiti echa tu ye... suka-suka.

Intan Inn said... [Reply]

erm kalau ada anak kecik ie mmg perlukan kesabaran kan..aduhai sgtlah mencabar...bila bunga dipetik org..