~Pengikut Jaijina~

Thursday, November 11, 2010

kisah botol susu

perihal taska lagi..
ade je buat aku tak puas hati..


puting di atas bukanlah puting botol si echa..
ni kes tertukar pasal ade budak lain pakai same botol ngan echa..
ni dah kali ke-2 okkkk puting tertukar..hangin tak ko macam ni..
plak tu, sikit punye berkerak puting tu..


hat ni pulak cer ko tengok..botol lain tutup lain..
tutup botol tu sepatutnya kaler putih..ntah mane² dorang cempakan penutup botol echa..sampai ke sudah penutup kandung botol ni hilang tanpa dapat di kesan..
tutup hat pink tu untuk botol yang satu lagi..


hat ni plak aku baru jek beli seminggu..balik² tgok tutup takde plak..esoknye dia kasi tutup ntah sape² punye..berkerak..

untuk tidak sakitkan hati aku sendiri, dgn kadar segera aku sebey taska lain..cukup aje bulan, aku kasi tukar taska echa..penatlah asik nak sakit hati, marah²..boleh cepat tue aku lagu ni..

aku syak echa demam pasal tertuko puting..boleh tak aku buat tuduhan macam tu?!

23 yang comei lotte:

chugie said... [Reply]

emm ini lah yang x suka bila anak di hantar ke pengasuh kan? mcm2 hal.. ada yg botol susu bertukar, ada yang baju hilang.. kain lampin ilang.. adoi! fening tau..

eima said... [Reply]

pengasuh aku jarang la wat hal cam ni .. kadang2 je la ...tp slalu nye tuala org lain bg kat aku ..

slalu nye taska je cam tuh sbb ramai budak ...

idah @mama izzya said... [Reply]

hehehe,,mcm2 hal taska nih..
boleh jadi jgk sebab puting tu..

idah aritu syak fatihah demam sebab tukar susu jenis lain..

ciK mOt (",) said... [Reply]

menda cam gini selalu terjadi...hangin kan...nak2 tertukar ngan puting yang kerak ye mang tak inngat...giler tul...

cheqna said... [Reply]

ada kemungkinan...

Rizziela said... [Reply]

saya pun tak suka kalau puting berkerat..

Walaupun Haziq tinggal dengan mertua...tapi saya akan check setiap minggu puting & botol Haziq..kalau ada yg tak berkenan di hati..terus rendam air panas & sental sampai puas hati...mertua pun x kata apa..

Yerlah..diakan byk keje lain...lagi pun mungkin tak sempat kot...tu yg saya tolong ajer...

Ain said... [Reply]

memang tak puas hati la kalau selalu jadik camni...

ada taruk nama tak kat botol susu tu? taruk nama sekali kat penutup dia....

selalunya kalau kes mcm ni, cikgu jenis wat kerja sambil lewa...

kasi sound sikit kat toke taska tu. biar dia latih pekerja dia jadi efisien gitewww....

The Golden Rose In White Cave said... [Reply]

geramm gak nak...mayb gak...kdg kuman kat puting tu bleh byk mcm2 virus..asalla taska ni x nak alert...mende2 nikan penting.

Nafisa81 said... [Reply]

masa anta anak kat pengasuh mmg camnilah..skang dok taska alhamdulillah setakat ni..botolnyer bersih...dan tak hilang2 lagi..tp pasrah ajelah dengan nama sebesar besar nama ditulis kat botol susu tu..

chekna said... [Reply]

ramai sangat ke babynya sampai tertukar?? alhamdulillah, so far xpernah plak jadi camni...

Sricahaya said... [Reply]

dorang tak penah nak amik serius ke benda2 cam ni...
payah gak, kalau asyik amik bkn hak milik anak kita..

AngahSayang2314 said... [Reply]

uiit kena gak cakap nie....

apa2 pun angah 4llow u & jom tukar2 link

gee ryder said... [Reply]

oh aku pun sgt cerewet bab² anak ni kalo kt taska..masa aqeel dlu pnh gak sekali tertukar botol..botol avent kan bersepah budak guna..
yg aku prsn tu sbb puting tu no lain..tp nsb puting yg tetukar tu puting baru..xdela bengang sgt..botol pun botol baru..
kalo yg jenis bekerak tu, aku pun pantang hehe

Dilla Ady said... [Reply]

bahaya ek rina camni..sian kt anak2 kite kan..

sbb tu la kebersihan kt taska nih diragui dan penyumbang besar pada penyakit kaki tangan dan mulut tu..

satu jek cara rina, labelkan sume barang2 echa..yg mane leh label la..letak name echa..kalu tertukar pengasuh leh perasan sbb ade name..

MamaYatie said... [Reply]

hmmm..ni mmg masalah paling biasa jadi kat taska. akak tempah sticker nama kecik2 (murah jer RM5-100pcs) tu tempek kat botol, tudung berputing & penutup botol..kalo tertukar jgk mmg nak kena sound dia org ni..tak reti baca ker? hehehe

Ju@Lucky^Mummy said... [Reply]

hmmm.. sy ni tgh plan² nak carik taska utk diorg nih

kalau dapat camni.. tensyen betol la..

eRiNsZ said... [Reply]

tulis nama kat tutup botol n botol... nak cute sket tampat tag yg ader katun katun...

klo tkar tadika tkut echa x srasi plak... aper pon terpulang pade ibunyer hehehhe mau makan ati gak eak klo slalu gtu

Fara said... [Reply]

aku baca dgn rasa sakit ati jugak..mmg bengang klu menda2 yg x memuaskan ati nie jd kat kita kan..tension...

mamalieyna said... [Reply]

kalau ramai budak dijaga menda2 camni sure terjadi..alahaaai, cian echa..ptt aa demam..iish kak eina pun wt tuduhan yg sama..huhu.. =P

Mieja@Faiza Amir 2001 said... [Reply]

rina,

siannnya echa demam lagi...huhuhuhu...ada kemungkinan tertukar puting, isap org lain punya terus jangkit virus demam tuh.

satu lagik pasal botol tu, rina tagkan nama echa kat penutup botol,badan botol & tudung botol. die org nie bukannya alert pon pasal hak anak2 yg htr kenesery, main tibai jerk.....

botol2 yg akak bwk nesery semua bertag jdk die org tk blh suka hati hentam tibai jerk.

Fieza said... [Reply]

Ish rasa geram jer kalau jadi macam ni kan..Dulu fiza hantar penagsuh pun jadi macm ni gak..tertukar ngan cucu dia. Tapi mmg geli la tengok puting susu tue..kita jaga elok jer botol anak kita..tetiba diaorg ikut suka jer nak bg benda kotor kan..

Ummi Danish said... [Reply]

alhamdulillah taska danish sgt bgus, setakat ni la...

sticker nama tu ada jual kt kiosk2 dalam carrefour wangsa maju. 100 sticker RM 10. tp pd pengalaman saya, sticker tuh tak thn lama kalau kene air.

lagi satu cara, u beli DYMO. dia mesin yg boleh tulis nama n lekat. pelekat dia sangat tahan. tapi mesin tuh mahal skit....

Lelord said... [Reply]

adeiiii kembang tekak kalau tengok puting berkerak...adehhh penah skali nmpak kat kinik..budak minum air masak jek dlm botol..tp botol tu mmg berdaki...adus sakit mata