~Pengikut Jaijina~

Thursday, July 2, 2009

Perihal Check-up lagi..

sebenarnya aku pegi check-up hari rabu lagi, its mean semalam lah..tapi disebabkam mood non ado untuk post new entry jadinya ia terpaksa ditunda ke hari ini..

aku pegi check-up utk kesekian kalinya seperti yang telah tertulis dalam buku merah..aku panggil buku merah ajew..buku ni hanya familiar bagi korunk yg bercadang nak b`salin kat spital k`jaan ajew..tak taulah kan kalau org yang pernah salin kat spital swasta de ke tak buku cam neh..

kali ni aku check-up kat KD Bkt Tgh..kalau last monday aku kene pegi KK Perai..so semalam takyah gerak awal2 sbb dokek yo ngan umah eden..memule habby cakap soh aku pegi sendiri, tapi pepagi tu aku nak siap dia pon cbok bersiap..dia nak nganto aku ke klinik katanye..

sesampai di klinik seb baik ibu2 ngandung tak ramai lagi so dapatlah den no empek boleh (14)..tapi sejamlah nak nunggu turn 14 dipanggil..sampai aje turn aku untuk ditimbang, haaaa tuh diaaaaa..alangkah terkejut sakan aku aku dibueknyo..dalam mase 1bulan berat aku telah naik sebanyak 3.5kg, huwaaaaaaa..bukan aku aje yang suprise, nurse pon cam tak cayo dibueknyo..smpi 3kali timbang untuk make sure betul ke tak, sobX5..tapi 3 kali timbang bacaan tetap same..

erm, pasni kompom aku kene kontrol makan..takleh melantak sesuke hati aku ajew..plak tu semalam buat pertama kalinya aku kene cucuk..memule tu cuak gak bile nurse cakap nak cucuk tapi aku kontrol macho..tanaklah tunjuk yang aku ni penakut jarum suntikan sebenarnya, hahahaha..peh tu, rase macam tak leh nak angkat tangan jew, adeh adeh adeh..


buku nilah aku kene bawak tiap2 kali pegi check-up..




hehehe, korunk tgklah ek bape berat aku skang ni..aku malu nak cakap, wakakaka..

1 yang comei lotte:

Intan Inn said... [Reply]

erm intan kalau preggy mmg naik sikit jerpaling berat sampai 47 kg jer..heheh kecik jer kan...tp baby kuar semua 3.4...skrg makin kurus tau...adus...