~Pengikut Jaijina~

Tuesday, July 20, 2010

sahur

biasalah, dah dekat2 nak bulan ramadhan ni kan so ramailah yg berpuasa samada puasa sunat atau puase ganti..nak2 ni dah bulan syaaban kan..aku macam biasa, kalau nak puase tu mesti kene sahur, kang kalau tak sahur rase lemau jek..mule teringat-ringat makanan dalam fridge (imaginasi macam budak2 baru nak blaja puase)..

aku bagun dalam kul 4.45am..tengah2 nak suap nasi dalam mulut tetiba echa merengek2 pulak..tu takde lain mesti nak susu..sementara buat susu tu tatibe pulak dia kuar merangkak terus menuju ke dapur..haisyyy, nak sahur jugak ke budak tecik ni?


tapi nasib baik kejap aje jaganya..kasik susu, tepok2 montot zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz sambung tido pulak..bukan hape kalau budak ni berjaga, maka ibu dia pon kenelah berjaga jugak kan..kang kalau aku tido, bukak2 mate je jadi tongkang pecah rumah nanti (padahal ibu dia nak bantai tido pulak)..

note : tentu ramai yg tgh berpuasa kan kan kan?! (kalau tak period lah kan) so selamat berpuasa, puase ganti, puase sunat or puase nazar, hikhikhik (macam ucapan di bulan ramadhan jek kekdahnye)

6 yang comei lotte:

Rizziela said... [Reply]

Ecah pun baru nak belajar puasa tu..tu yg dia pun bangun bila orang nak bersahur

[-suziey-] said... [Reply]

umangaih awainya dia bagn..nk sahur jgk ler tu..hiks:p seb bek kejap je..

kt dh abis ganti//cuma ingt nk posa sunat..hehe..slmt berposa..

cheqna said... [Reply]

cheqna pose penuh tahun lepas..
hehehehehe

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

ziela> puasalah sgt echa tu..kalau kat umah suap ape pon dia makan tau..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

suziey> dia kalau dah bgun payah nak tido balik..

slamat berpuasa tuk awak jugak suziey>

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

cheqna> samelah, kite pon puase penoh tahun lepas..ni ganti puase 2 tahun sudah, hikhik..