~Pengikut Jaijina~

Friday, June 25, 2010

kebesaran kasih ibu

ini kisah kasih sayang seorang ibu kepada anaknye sehingga ke akhir hayatnye..sungguh besar pengorban ibu ini terhadap anaknye walau pon nyawa ibu sendiri menjadi korban..




gamba di atas adalah gambar sebenar bayi yg di kehilanga ibunya..

sungguh besar kasih dan sayang ibu kepada anaknye..sampai mati pon mungkin anaknye tak terbalas jasa ibunya..pada yg masih mempunyai ibu sayangilah & hargailah kasih sayang yg mereka curahkan pada kite selama ini..marah bukan beerti benci..rotan tak beerti tak suka..semua tu untuk mendidik kite menjadi insan yg berguna..

note: tetibe shaye teringat kat emak..keadaanya bertambah baik dari sebelumnya..tp risau takde sape nak jage die..

8 yang comei lotte:

alyyani said... [Reply]

mmg sedih masa dpt email ni. mmg terus teringat kat mak. terus call mak kot kalau tak silap. besar betul pengorbanan ibu kan. sanggup menggadai nyawa. kita pun mesti jadi macam tu jugak kan untuk melindungi anak kita :)

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

betullah kan alyya..email ni ayah rina yg kasik..rina cuba bayangkan kalau baby tu echa, hukhukhuk..tak dapatlah nak bayangkan..

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN said... [Reply]

salam kenal..tersentuh dgn cerita kat atas tu.sedey kan? saya rasa saya pun akan wat mcm tu jgk bila berada di tempatdia.seorang ibu sanggup mati demi anak !

cheqna said... [Reply]

mulianya pengorbanan seorang ibu..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

NOORWAHIDAH MOHD RIDZUAN>salam perkenalan juga..

mmg tersentuhkan baca..walaupon sekadar gambar katoon tp sgt2 mendalam..

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

cheqna> tak terbalaskan jasanye ibu..sungguh mulia hatimu ibu, hukhukhuk..

LYaFRINA said... [Reply]

dh byk kali dpt baca kisah ni.. ingtkan si ibu pon slamat.. maknanya si ibu mninggal ??
sedihnya.. baca kat sini baru faham.
ibu nmpak msih tlalu muda..
itulah pgorbanan ibu..

**hanya ibu y memahami perasaan itu.. dlm pelbagai keadaan n situasi.. xde apa y dfikirkn melainkn anknya dulu.

az rina a.k.a jaijina said... [Reply]

lya> kesian kat baby tu kan lya, kecik2 dah kehilangan kasih sayang ibu..harap ade yg sudi menumpangkan kaih pada baby tu kan..