~Pengikut Jaijina~

Wednesday, January 20, 2010

Isya dan Abah

biasanya kalo belah malam kat umah, hubby aku kejenye hadap lappy jelah (sejak2 dah ade laptop baru kan, kalo dulu idok pong)..peh solat maghrib je bukak lappy, kadang2 hadap keje tu sampai tertido..memang takde can lah aku nak pinjam kejap, huwaaaaaaaaaaaa (nak hadap pesbuk & berblog, bole??)..

semalam, sementara aku pulak menjalankan tanggungjawab sebagai isteri mithali (kunun), hubby lak pegang isya (sambil hadap laptop dielah)..isya skang ni dah makin pandai, die tidak mahu lagi diletakan di dalam bouncer..bile letak aje die akan angkat kaki ke atas setinggi-tingginye tanda protes..bile ditegur dia akan senyum then gelak2..hati sapelah yg tak cair, then si bapa pon akan mengangkat si anak..

then aku terdengar perbualan si bapa dan si anak (bole??)

abah: meh sini, abah ajar isya maen computer..
isya: blub blub blub (maen bubbling)
abah: isya nak tau ape? ape?? isya nak maen game ke?
isya :blub blub blub (kali ni air liuq dah meleleh)
abah : owh, itu tidak boleh..meh abah ajaq isya menaip..nanti isya leh tulun abah buek keje..
isya sambil tengok abah die then gelak2..itu jelah yg die tawu, memang pantang ditegur..

seakanya teruje anak dare aku bile di hadapkan depan laptop abahnye, hehehe..
both of u are my lovely..

** isya dah pandai tengok tv..kalu aku kasi hadap die depan tv memang tak bergerak **

6 yang comei lotte:

Ain said... [Reply]

kalau isya dah pandai guna lappy nanti mama ngan abah dia mesti sentappp.....

terpaksa la tunggu turn memasing untuk bertenet....

r|nA @ ja|j|na said... [Reply]

kak ain> tulah pasal kan..nanti berebut nak pakai lappy, hehehe..

oYa said... [Reply]

hahahaha...aku sorylah nak letak darwisya camtu..abis di terjah..skrg rmbt darwisy dirtarik2 meraung c abg kesakitan hahahaa

r|nA @ ja|j|na said... [Reply]

oya> sian ulok si abang..cepat anok ko oya, anak aku baru buleh nak pegang2..

miemiey said... [Reply]

besar dah anok mu riena..geram aku comey...kl dia besor sok leh beli lappy sutir lagik..masa ni ok lagi tgu besar skit lagi dah tak leh abg mu main lappy nye...

r|nA @ ja|j|na said... [Reply]

miey> aku bli ke die lappy menan jek..kalu beli yg betui die hempasnye, naiye..