~Pengikut Jaijina~

Thursday, January 14, 2010

inikah dugaan

"inikah semua dugaanya
semua dugaanya owowoooooo
nampak ketarakah dilema diwajahku
diluarnya tenang tapi Tuhan saja tahu"

ecehhh, nyanyi lagu hujan lah pulok..nanti hujan ribut petir baru tawu kan..

hari ini memang dugaan buat aku dan alkisahnya.....

pagi ni tak taulah ape yg menyebabkan isya tak tido lena, pukul 5am dia dah bangun..jadi terpaksa ibunya juga membangunkan dirinya..biasanya nyusu then tepuk2 dia akan tido semula..

tapi pagi ni lain pulak perangai isya..dari semalam dia alamai nipple confuse sbb dia takmo direct breast feed..bile kai botol mau pulak die..ermm, i feel a lil bit down..frust betul bile anak takmo direct BF..

tapi bile terjage tengah malam isya direct BF macam biasa..bile bangun pagi ni isya say no to BF..huwaaaaa, cam nak nanges aje ni..then kul 6am aku kasi isya nyusu kai botol, habis 3oz..kalau seblum ni isya memang say no to bottle, tapi susah pulak time nak hntar kat taska sbb dia tanak nyusu pulak..

kadang2 aku tertingikan suara pada isya tapi ape yg buadak keci tu tahu..yg dia tahu gelak ajelah walau pun aku tgh marah kat die..tapi takdelah sampai aku cepuk isya..then aku muhasabahkan diri & try to comfort my self..tarik napas panjang2..

so kesimpulanya since hari ni aku tak direct BF to isya lansung..tu yang membuatkan aku rase sedikit keciwa..tak tau dah nak buat macam mane lagi..memang betul2 menduga dan menguji kesabaran..

hatiku luka, hampa dan keciwaaaa...
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

** barulah aku faham knape mak aku dulu marah kalo anak2 die takmo makan**

1 yang comei lotte:

Anonymous said... [Reply]
This comment has been removed by the author.