~Pengikut Jaijina~

Wednesday, June 3, 2009

"some usefull information to share"


ini sambungan entry aku yang lepas..ni pasal buku latihan math yang aku beli mase kat ekspo buku tu hari..korang bace artikel dibawah..aku received artikel by email yang dihantar oleh kawan aku..



Why jews Are Smarts

"Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang saya
menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebab
nya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada
mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah
bijak boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?

Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam,
ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data
data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.

Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di
Israel , setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama
kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain
piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan
menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan
kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan
bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat
menyelesaikanya, oleh kerana saya memang minat tentang metamatik,
tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada
beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, ?ia, ini untuk
anak saya yang masih didalam kandungan, saya sedang melatih otak
beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa kelak? Perkara ini
membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya.
Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak"


pasal tu lah hubby aku beria-ria soh aku buat latihan math ni..macam nak pecah kepala wat soklan math ni..aku ni dah ler tersangat teror ngan no2 ni..mau idaknye, dah lame aku tinggalkan zaman persekolahan..

ini mungkin berguna untuk para2 bakal ibu macam aku..ape salahnye aku mencuba selain dapat menajamkan minda aku..so maybe informatioan ini juga berguna untuk korang..kita hanya merancang tapi Yang Maha Esa menentukan..so sebagai manusia, berusahalah sedaya upaya..



0 yang comei lotte: