~Pengikut Jaijina~

Monday, May 18, 2009

Jalan-jalan Cari Makan..

Malam sabtu yang lalu, bos aku de belanje satu opis makan, makan free beb (aku mmg suke bab2 makan ni)..kitaowg makan kat Kepala Batas..jauhnye dari umah aku lebey kurang 1/2 jam..so aku & hubby kul 7 dah gerak dari umah sebb nak kene de sane kul 8..so macam biasalah, acara sesi bergambo mesti kene ade, ngeh ngeh..


ni nak kuar umah..
lam keto pon nyempat jugak..
hubby yg serius tgh drive..

ontheway tu, jalan punyelah jem..biasalah, time org balik keje..time tu lak dah maghrib, so kitaowg maghrib kat masjid kepala batas je..aku & hubby sampai tepat kul 8..sementara nak tunggu yg lain smpi kitaowg duk dulu kat meje yg mmg dah ditempah..dengan tek semena2 perut aku ni tetibe lak menyanyi..aku cube tenangkan perut ku seketika..
pas yang lain dah sampai, barulah makanan pon dihidangkan..
ini adalah antara menu yg dihidangkan untuk santapan malam itu.. (nyum2, makan time)


ayam goreng

belacan

kari daging

kowang tgk sotong tu, punyelah besau..

ni kari kepala ikan

haa, dan yg inilah antara pembuka selera..dah lame tak pekena sambal petai
Ape lagi, mmg tak tengok kiri, kanan dah..bedal jelah pe yg de depan mate nih..sunggu lazat, ngeh ngeh..kedai ni menyediakan makan secara hidangan, cam kat kampung2 tu..malam tu je, 5set hidangan telah ditempah..abis sume licin (mentang2lah pree)..
kalau korang nak tau kedai ni mmg fofular kat kepala batas..pas sudah aje sesi makan2 kitaowg kene gerak dah ssb ramai lagi yang beratur tunggu turn..itulah yg special kat kedai ni walau pon kedainye kecik aje..selain makan kat situ, ramai gak yang tapau..malam tu mmg kenyang sakan..nak bangun pon tak terlarat dah, huhuhu (ni pelahap)..




0 yang comei lotte: