~Pengikut Jaijina~

Friday, February 12, 2010

camne nak buat?

ermm..susah hti skang ni..isya dah sesema nk masok 2minggu..aku dah kasi obat tapi tak jalan jugak..skang ni dia malam tido tak lena sgt sbb susah nak bernafas..
persoalan demi persoalan yg bermain difikiran..

perlukah aku bagi dia ubat smpi seseme dia hilang?
atau bagi ubat sampai habis? kalau tak baek jugak camne?
kalau ubat klinik tak jalan jugak buleh tak kasi ubat lain?
ade tak petua2 lain nak menghilangkan sesema budak2 ni?

macam2 lagi aku pikir..kalau aku listkan kat sini mau bermuke-muke surat n3 ni..bagi yg tau,tuluuuuuuuuuuuuuuuunn aku...




asal bersin aje mesti keluar cecair dari idung die..

5 yang comei lotte:

ainazliena said... [Reply]

asah kunyit basah..air kunyit tu..sapu kt btg idung baby..insyaallah..

Ain said... [Reply]

kalau lepas dua minggu tak baik jugak kena bawak refer klinik semula dik.....

ada ambik antiboitik tak masa tue.....

selesema kalau biar bahaya jugak tau. kids boleh kena jangkitan kat telinga mcm danish akak dulu...

kalau untuk redakan batuk akak guna minyak aromatherapy, boleh jugak redakan hidung tersumbat...

Ain said... [Reply]

haah, akak pernah sapukan ibu kunyit kat sarah dulu...

berkesan jugakkk.....

boleh try petua aina tue...

mamalieyna said... [Reply]

ha'a ada org bgtau gitulah..sapu kunyit kt batang idung anak...tp kita tak pnh try lagilah!

siannye..hope baik la pasni ye! mmg seksa tgk anak selesema ni, arif dl kena dlm seminggu gitu..mmg sian je nengoknye..huhu..

Az Rina said... [Reply]

thanks ye yg mane sudi kongsi petua petui, heheheh

balik ni wajib mencoba..takut jugak bile dgr bleh kene jangkitan kat telinga..