~Pengikut Jaijina~

Thursday, February 11, 2010

Barli home made

semalam macam bese aku malam tak masak lagi, hikX5..makanya hubby aku gi kedai carik makan ape yg ade..mase nak kuar, die kat pintu aku pesan "bli air barli 2 bungkos ek"..dia anggok tak, geleng pon tak..bukan hape yg aku pesan sgt air barli tu sbb aku ade terbaca yg barli leh meningkatkan penghasilanan susu, makanya..

balik2 aje aku tnye "bli tak ape yg dipesan td?"..skali die beli ini daa.....


haaaaa, amek ko..nak sgt barli kan..biji barli aku dapat..nak marah pon ade nak gelak tergolek2 pon ade..dia kate "minumlah sampai lebam"..mencik aku..

nak sangat minom kan makanya merebuslan kejaan aku malam tu..lame kemain ko nak kasi kembang, sengah jam jugaklah..dalam hati sikit punye bengkak, susahnyelah nak minum air barli ni..aku kasi rebus bebanyak, ha ameeek..nanti nak minum boh aje lam cawan, boh gule minum, udah..



simpan dalam fridge

fuhhhhhhh, rase macam kat kedai punye ko..buleh keje bancoh air gini gayenye, hohohoho..

dan hasilnya..........

jemputlah minum korang, heheheh..

## dan ape yg memberangsangkan hasil susu aku juga lumayan sehhhh ##

4 yang comei lotte:

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said... [Reply]

air barli memang BEST...!! dan bagus untuk ibu yang menyusukan anak..

nnati air susu mencurah2 macam air terjun.. hehehe.. betul tak..?

Ain said... [Reply]

bagus untuk sejukkan badan jugak...

sedappp kan...

mamalieyna said... [Reply]

wah3x..banyak tu stok..hehe..nak air baldi segelas!! ^_^

haza said... [Reply]

walla... hasilnya gimana??nanti hapdet tau