~Pengikut Jaijina~

Monday, December 28, 2009

Perihal Isya

seperti biasa, aku akan bangun seawal 6.30am setiap hari..dan seperti biasa, celik aje mate benda pertama aku akan capai bukan towel, tapi adalah breast pum..

biasanya, waktu ni isya masih lena..tapi hari ni isya bangun sesame ngan ibunya..waktu aku mengepam, aku letak dia atas bouncer..elok je dia main sorang2, memudahkan lagi keje ibu..pas salin pampers bagai, aku kasik susu tapi isya takmo..ok takpe, mybe isya lom lapa lagi..then aku letak semula dalam bouncer sambil packing baju isya untuk dibawa ke nursery..tak dan 10saat isya dah melalak dan mintak didukung..keje aku terbengkalai lagik..

aku pon melayan si isya untuk relaxkan dia seblom aku sambung keje tadik..bila didukung 10minit, isya mengengek tah ape sebab..then aku try nyusukan die, sekali lagi dia tanak, mengamuk2 dia nangis..aku lak dah berpeluh2 melayan anak dara sorang ni..hilang kesabaran aku buat seketika, mmg betol2 menduga..ya Allah!

sementara aku mandi & bersiap hubby pegang isya..pas dah makeup bagai, sekali lagi aku cuba untuk nyusukan isya, tapi sekali lagi ngamok2 anak dara aku..buntu aku dibuatnya..then aku packing pulak breast pump untuk dibawa ke opis..

jam dah kul 8.45am, isya dari pagi tadi tak nyusu langsung..aku pon tawakal jelah nyusukan dia..time nak dibaringkan dia dah mule mngamuk tapi aku pakse jugak dia..ya ampun, macam nak berperang, berpeluh2 aku dah..akhirnya, barulah dia nak nyusu, fhew..

terdetik rase kesian bile tengok si isya mase nyusu, kehausan anak aku ni..kadang2 aku rase, macam nak nangis, kadang rase marah, rase nak gelak pon ade..penyudahnye, punch card merah lagi untuk kali yng ke-brapa ntah..mmg menduga betulah hari ni, ya Allah..


**tgh hari kene balik hantar susu..tetibe rindu lak kat isya**


0 yang comei lotte: